Algemene voorwaarden
- Bij het plaatsen van een bestelling gaat de klant akkoord met alle onderstaande voorwaarden en het servicebeleid van Mood Living.
- Levertijd kan niet worden gegarandeerd.
- Geen annuleringen of retouren behalve zoals hieronder vermeld.
- Geen restitutie behalve zoals hieronder vermeld.
- De klant stemt ermee in om elk regelitem te accepteren zoals beschreven op zijn verkoopfactuur.
- Prijzen zijn onderhevig aan controle en correctie.
- Alle bestellingen zijn onderhevig aan productbeschikbaarheid. Mood Living behoudt zich het recht voor om alle bestellingen te annuleren vanwege de beschikbaarheid van het product.
Betaling
- Alle internet bestellingen dienen volledig te worden betaald.
- Er moet een aanbetaling van minimaal 50% worden gedaan op alle openstaande bestellingen die in de winkel worden geplaatst.
- Het eventuele resterende saldo moet bij levering van elk artikel worden betaald.
- Financiering alleen beschikbaar* op bestellingen in de winkel.
*Aanbieding onder voorbehoud van kredietgoedkeuring. Er zijn enkele beperkingen van toepassing. Vraag naar details.
Een bestelling annuleren of retourneren
- Uw tevredenheid is gegarandeerd en daarom zijn we trots om een van de beste retourbeleid online aan te bieden.
- Bestellingen met een te lage prijs worden door Mood Living geannuleerd wanneer deze bij controle worden geïdentificeerd.
- Speciale bestellingen en artikelen die op voorraad zijn, kunnen worden geannuleerd als Mood Living binnen 24 uur na het plaatsen van de bestelling op de hoogte wordt gesteld. Na 24 uur, maar vóór levering, kunnen alle speciale bestellingen en artikelen die op voorraad zijn, worden geannuleerd na betaling van 40% annuleringskosten. Verzend- of bezorgkosten worden niet geannuleerd.
- Alle geretourneerde artikelen moeten in nieuwe, ongebruikte staat zijn.
- Accessoires, lampen en wand decoratie artikelen kunnen met 14 dagen worden geretourneerd. Retourzendingen worden alleen geaccepteerd als het artikel ongemonteerd, ongewijzigd en in het originele verpakkingsmateriaal is.
- Klant is verantwoordelijk voor alle verzend- of ophaalkosten met betrekking tot een geretourneerd artikel.
- Bestellingen kunnen niet worden geannuleerd wanneer een stuk van een set niet meer leverbaar is, maar Mood Living zal de klant helpen bij het vinden van een alternatief.
- Nabestellingen en Herselecties kunnen nooit worden geannuleerd.
- Bestellingen kunnen nooit worden geannuleerd vanwege vertragingen, maar er kunnen leen stukken beschikbaar zijn.
- Bestellingen kunnen nooit worden geannuleerd vanwege fouten, schade of defecten, maar Mood Living zal onmiddellijk passende corrigerende maatregelen nemen.
Een bestelling wijzigen
Speciale bestellingen kunnen niet meer worden gewijzigd na 24 uur na het plaatsen van de bestelling.
Artikelen in magazijn houden
Klant stemt ermee in de levering binnen 14 dagen na aankomst in het magazijn van Mood Living in ontvangst te nemen. Mood Living houdt items tot 30 dagen vast als klanten het saldo volledig betalen. Als de klant de levering niet binnen 30 dagen accepteert, wordt de bestelling geannuleerd, worden de artikelen verwijderd en wordt de aanbetaling verbeurd.
Artikelen uitwisselen
- Een eenmalige omruiling is beschikbaar voor speciale bestellingen en artikelen die op voorraad zijn, indien aangevraagd binnen 14 dagen na levering, er wordt een vergoeding van 15% betaald en het artikel wordt in nieuwe, ongebruikte staat geretourneerd.
- Vervangende bestellingen moeten van gelijke of hogere waarde zijn. Geen restitutie op ongebruikte saldo.
- Vervangende bestellingen moeten binnen 14 dagen na goedkeuring worden geplaatst. Verlengingen kunnen niet worden verleend.
- Meerdelige sets moeten in hun geheel worden uitgewisseld. Er kan geen krediet worden verleend voor afzonderlijke artikelen.
- Voor door de klant geleverde stoffen kan geen winkeltegoed of enige vergoeding worden verstrekt.
- Klanten die meer dan 100 kilometer verderop wonen, zijn verantwoordelijk voor alle transportkosten.
- Opnieuw gestoffeerde artikelen, gordijnen, raambekleding en sterk op maat gemaakte artikelen kunnen niet worden geruild.
- Mood Living behoudt zich het recht voor om in bepaalde omstandigheden een omwisseling autorisatie te weigeren.
service- en reparatiebeleid
- Service problemen worden opgelost volgens het beleid in de gids Garantie- en servicebeleid van Mood Living.
- De klant mag 10% van de waarde van onbevredigende goederen inhouden totdat de service is voltooid.
- Mood Living behoudt zich het recht voor om beschadigde artikelen te repareren in plaats van te vervangen. Reparaties zijn levenslang gegarandeerd.
- Klanten die meer dan 100 kilometer verderop wonen, zijn verantwoordelijk voor alle service transportkosten.
- Vervangende onderdelen komen mogelijk niet altijd overeen met de originele dyelot of afwerking.
Levering
- Over het algemeen zijn handtekeningen niet vereist bij levering, maar dit is ter beoordeling van elke bezorger. U kunt een briefje op uw deur achterlaten met de mededeling “Geen handtekening vereist”. Zorg ervoor dat u uw naam en trackingnummer op de notitie vermeldt. Het is belangrijk dat u uw zending goed inspecteert. Als er schade wordt geconstateerd, monteer het product dan niet. Breng ons in plaats daarvan onmiddellijk op de hoogte (binnen 3-5 dagen na levering). Als het artikel is gemonteerd, kan dit resulteren in de weigering van een vervangend onderdeel.
- Het is de verantwoordelijkheid van de klant om ervoor te zorgen dat de meubels zoals gepland in de woning passen.
- Mood Living is niet verantwoordelijk als meubels niet passen of niet kunnen worden geleverd zonder risico op schade of letsel.
- Restituties zijn niet beschikbaar wanneer artikelen niet passen, inclusief wanneer een schatting van de pasvorm is uitgevoerd voorafgaand aan het plaatsen van de bestelling.
- Klant dient het verschuldigde saldo te betalen op het moment van levering wanneer een artikel niet past.
- Artikelen die niet passen, kunnen worden geretourneerd en geruild voor artikelen van gelijke of hogere waarde wanneer de rembours plus 15% herbevoorrading kosten volledig zijn betaald.
- De herbevoorrading kosten worden niet in rekening gebracht als een schatting van de geschiktheid is uitgevoerd voorafgaand aan het plaatsen van de bestelling.
- Mood Living zal geen elektrische of component draden aansluiten.
- Afspraken voor bezorging die binnen 24 uur na bezorging worden geannuleerd, zijn onderhevig aan een vergoeding van € 50.
- Mood Living is niet verantwoordelijk voor vermeende schade die wordt gemeld nadat het bezorgteam het huis heeft verlaten.
- Eventuele schade aan de doos of het product zelf moet op de leveringsfactuur worden vermeld VOORDAT de chauffeur vertrekt. Schrijf “PRODUCT BESCHADIGD” op het blad dat ze u vragen te ondertekenen. Dit zorgt ervoor dat als er schade is, we kunnen helpen bij het corrigeren van de zaak. Inspecteer uw koopwaar zorgvuldig!
- Perfecte reparaties van schade aan huis kunnen niet worden gegarandeerd vanwege variaties in kleurstoffen, verouderde materialen en het niet beschikbaar zijn van originele materialen. De aansprakelijkheid van Mood Living bij woning schade is contractueel beperkt tot herstel. Mood Living is nimmer aansprakelijk voor vervanging van gehele vloer- of wandbekleding. Offertes voor woningreparatie door een externe aannemer moeten vooraf door Mood Living worden goedgekeurd.
- Mood Living is nooit aansprakelijk voor problemen die voortkomen uit het gratis verhuizen van oude meubels van de klant.
Veilig gebruik
- De klant is verantwoordelijk voor een zorgvuldige plaatsing, veilig gebruik en dagelijks onderhoud van elk item.
- De klant stemt ermee in om meubelen routinematig te inspecteren om er zeker van te zijn dat deze in veilige staat zijn. Opdrachtgever is verantwoordelijk bij het opstellen, verplaatsen van meubelen of het plaatsen van meubelen ter voorkoming van instabiliteit, brandgevaar, woning schade en ter voorkoming van kantelgevaar.
De klant neemt de verantwoordelijkheid op zich om meubels uit de buurt te houden van sigaretten, sigaren en andere ontstekingsbronnen die brand kunnen veroorzaken. - Klant neemt de verantwoordelijkheid op zich voor het veilig bedienen van elektrische apparaten die, indien niet goed onderhouden, brandgevaar tot gevolg kunnen hebben.
- Opdrachtgever vrijwaart en stelt Mood Living schadeloos voor alle problemen die voortvloeien uit oneigenlijk of onveilig gebruik door Opdrachtgever.
- Mood Living is niet verantwoordelijk voor problemen met betrekking tot meubel contactpunten met vloeren, muren of tafelbladen.
Diversen
- EMK (eigen materiaal van de klant). Restanten kunnen niet worden geretourneerd, extra yardage kan op kosten van de klant nodig zijn om de oorspronkelijke bestelling te voltooien of latere reparaties uit te voeren. Mood Living is niet verantwoordelijk voor het opnieuw bekleden van EMK-artikelen als de stof niet kan worden verkregen om een reparatie uit te voeren.
- Er worden geen herselecties of service verleend buiten de fabrieksgarantie op bestellingen met een overeenstemmende prijs.
- Variaties in kleur, textuur en natuurlijke markeringen van hout, stof, metaal en leer komen vaak voor en kunnen niet worden vermeden. Mood Living kan niet aansprakelijk worden gesteld voor eventuele problemen die voortvloeien uit dergelijke variaties. Deze variaties kunnen niet altijd worden weergegeven in showroom stalen.
- Mood Living is onder geen enkele omstandigheid aansprakelijk voor vervaging.
- Mood Living is niet aansprakelijk voor maatafwijkingen van 5% of minder.
- Mood Living is niet aansprakelijk voor pilling.
- Mood Living is niet verantwoordelijk wanneer bestaande hoofdborden en bedframes niet overeenkomen met nieuwe items.
GEVOLGSCHADE
Mood Living is onder geen enkele omstandigheid aansprakelijk voor gevolgschade van welke aard dan ook.